"문제가 있는" 학습자, "문제가 있는" 학습자, "문제가 있는" 학습자, "파괴적인 학생," 그리고 "기능적으로 부족한 의사"를 설명하기 위해 다양한 용어가 사용되어 왔다.
"일반적으로 프로그램 책임자 또는 수석 상주자와 같은 권한 있는 사람의 개입이 필요할 정도로 충분히 중요한 문제를 보이는 사람"
"특정한 감정적, 인지적, 구조적 또는 대인관계의 어려움 때문에 학업 성취도가 수행 잠재력보다 현저히 낮은 학습자".
지식, 태도 또는 기술에 대한 중대한 문제 때문에 훈련 프로그램의 기대에 미치지 못하는 학생 또는 전공의
A variety of terms have been used to describe the “problem” learner: the “resident in difficulty”; the “troublesome learner”; the “disruptive student”; and the “impaired physician” (Shapiro et al. 1987; Grams et al. 1992; Gordon 1993; Steinert et al. 2001; Yao & Wright 2001).
The American Board of Internal Medicine (1999) has defined a “problem resident” as a “trainee who demonstrates a significant enough problem that requires intervention by someone of authority, usually the program director or chief resident”,
whereas Vaughn et al. (1998) have provided the following definition: “a learner whose academic performance is significantly below performance potential because of a specific affective, cognitive, structural, or interpersonal difficulty”.
The term has also been used to refer to impairment, secondary to emotional stress or substance abuse (Grams et al. 1992). This Guide will define a “problem” learner as a student or resident who does not meet the expectations of the training program because of a significant problem with knowledge, attitudes or skills (Steinert 2008).
출처: Steinert, Y. (2013). The “problem” learner: whose problem is it? AMEE Guide No. 76. Medical teacher, 35(4), e1035-e1045.
'내맘대로 의학교육 용어 사전' 카테고리의 다른 글
전인적 학생선발(Holistic Admission) (0) | 2022.12.14 |
---|---|
포커스 그룹(Focus Group) (0) | 2022.12.14 |
자기주도학습(Self-Directed Learning, SDL) (0) | 2022.12.11 |
리더십 (0) | 2022.12.11 |
자기주도학습(Self-Directed Learning, SDL) (0) | 2022.12.10 |