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의과대학 졸업 전 과정이 끝나가는 시점에 의학 학생들은 시험 공부를 하고, 임상 교육으로의 전환을 하며, 레지던시 매칭을 시도하고, 인턴으로서 레지던시로 전환합니다. 많은 학생들이 스트레스를 경험하며, 좌절과 타락감, 이 직업을 선택한 이유에 대해 의문을 품을 것입니다. 그러나 긍정심리학과 최적 경험 심리학 분야의 연구를 결합하여 의학 교육자들이 이러한 스트레스 시기에 고민하는 학생들을 멘토링하고, 코칭하고, 조언하여 의미, 통제, 낙관주의를 향상시켜 성공하고 번영하도록 돕을 수 있습니다.
As the end of the undergraduate medical education school year approaches, medical students study for boards, transition from preclinical to clinical education, attempt to match into residency, and transition into residency as interns. Many will experience stress, setbacks, feelings of burnout and hopelessness, and question why they chose this career. However, research from the fields of positive psychology and the psychology of optimal experience can be combined to help medical educators mentor, coach, and advise struggling students to succeed and flourish during these stressful times by focusing on improving a sense of meaning, control, and optimism.
번영은 긍정심리학의 개념입니다. 의학 및 보건 전문교육에서는 주로 진단과 치료에 초점을 맞추고 있으며 종종 실제로 완전하고 번영하는 삶으로 이끄는 더 큰 그림을 무시합니다. 번영은 행복을 넘어 개인의 총체적인 웰빙, 삶의 만족도 및 의미, 그리고 목적 의식을 살펴보고 그들이 번영할 수 있도록 돕는데 초점을 맞춥니다. 번영은 최근에 개발된 도구들에 의해 측정될 수 있습니다.
Flourishing is a transformative concept from positive psychology. In medical and health professions education, the prevalent focus is on diagnosis and treatment, often ignoring the bigger picture of what leads to a truly whole and flourishing life. Flourishing goes beyond happiness to examine a person’s overall well-being, life satisfaction and meaning, and sense of purpose to help them thrive. Flourishing can be measured by recently developed tools.
또한 번영은 인간중심적인 렌즈를 제공하여 임상 의사 결정이 삶의 질, 관계, 의미, 목적에 영향을 미칠 중대한 부작용을 포함하게 됩니다. 예를 들어, 어떤 젊은 여성이 유방암과 난소암의 위험을 크게 증가시키는 유전적 변이에 양성 반응을 보인다면, 난소를 제거하면 이러한 암에 대한 보호가 상당히 되겠지만, 그녀를 무자생식으로 만들 것이기 때문에 사회적 웰빙, 목적감, 행복을 저해할 수 있습니다.
Flourishing also provides a humanistic lens through which clinical decision making involves major side effects that will impact quality of life, relationships, meaning, and purpose. For example, a young woman tests positive for a genetic variant that greatly increases the risk for breast and ovarian cancers; removal of ovaries would substantially protect her against these cancers but would also make her infertile, thereby potentially compromising her sense of social well-being, purpose, and happiness.
PERMA 모델은 인간의 번영을 위한 다섯 가지 기본 요소를 나타냅니다:
The PERMA model is an acronym for the five building blocks to human flourishing:
1. 긍정적 감정: 만족, 경외, 기쁨, 만족 등 긍정적인 감정과 감정을 경험
2. 몰입: 활동과 환경에 몰입
3. 관계: 직접적인 그룹 내외의 사회적 연결의 질과 양
4. 의미: 인생에 대한 목적감 또는 의미를 가지기
5. 성취: 목표를 향한 성취와 진전
- Positive emotions: Experience of positive feelings and emotions, such as satisfaction, awe, joy, and contentment
- Engagement: Being consumed in an activity and environment
- Relationships: Quality and quantity of social connections inside and outside our immediate group
- Meaning: Having a sense of purpose or meaning in life
- Accomplishment: Achievement and progression toward goals
이 다섯 가지 기본 요소는 우리가 스트레스를 받고 힘든 학습자들과의 대화를 위한 기반을 제공해야 합니다. 그들에게 자신의 불확실성을 피하고자 낙관적으로 유지하고, 해야 할 일에 완전히 몰입하고, 사회적 고립을 피하며, 보다 큰 목적의식에 집중하고, 단기적 및 장기적 목표에 진전하도록 상기시키십시오.
These five building blocks should scaffold our conversations with our stressed and struggling learners. Remind them to stay optimistic to avoid burnout, be fully immersed in what they need to do, avoid social isolation, focus on their greater sense of purpose, and progress toward their short-term and long-term goals.
의학 학생의 학습 행태는 최적 경험 심리학의 렌즈를 통해 해석될 수 있으며 학습자의 어려움의 근본 원인을 결정하는 데 사용될 수 있습니다. 학습자의 도전적인 과제에 대한 참여 의지와 능력, 기술 또는 지식 간의 상호 작용을 통해 아래의 그래프에서 사분면을 식별할 수 있습니다.
Medical student learning behaviors can be interpreted through the lens of the psychology of optimal experience to determine root causes of learner difficulty. Through an interplay between a learner’s willingness to engage in a challenging task versus their ability, skill, or knowledge to complete the task, quadrants can be identified in the graph below.
고도의 불안과 패닉 상태로 나타나는 학생들은 중요한 도전에 직면했을 때 지식이나 기술에 대한 자신의 인지능력이 낮다고 자각할 수 있습니다. 반면, 무관심으로 나타나는 학생들은 능력과 참여의 부족을 보일 수 있습니다. 지루함과 편안함으로 나타나는 학생들은 높은 능력을 가졌지만 과제에 참여할 의지가 낮습니다. 그러나 학습자의 기술 수준이 높고 과제가 적절하게 일치할 때 "플로우 상태"가 발생합니다. 플로우 상태에서 학습자는 다음과 같은 일을 할 수 있습니다:
Students presenting with high anxiety and panic states may have self-perceived low ability in knowledge or skills when faced with a significant challenge. Conversely, students presenting with apathy may lack ability and engagement. Students presenting with boredom and relaxation have high ability but low willingness to engage in the task. However, when the skill level of the learner is high and is appropriately matched with a task involving a high challenge, then a “Flow State” occurs. During the flow state, a learner is able to:
1. 완료 가능성이 있는 과제에 직면
2. 명확히 정의된 목표에 집중
3. 자신이 얼마나 잘하고 있는지와 진전 정도를 즉각적으로 피드백 받음 (예: 점수 향상, 박수 받기, 문제 해결)
4. 노력없이 과제에 집중함으로써, 취업, 재정, 관계와 같은 일상적인 문제와 좌절을 일시적으로 잊을 수 있음
5. 통제함
6. 자신감을 높이고 불안을 줄임으로써 다른 사람들이 무엇을 생각하는지 신경 쓰지 않게 되고, 개인적 자아 가치가 플로우 경험 후에 강화될 수 있음
7. 완전히 사라진 시간 경험
- Confront a task they know they have a chance at completing
- Concentrate on clearly defined goals
- Provide immediate feedback as to how much they are doing a good job and making progress, such as when they improve a score, receive an applause, or solve a problem
- Feel effortless as they work on the task, allowing one to temporarily forget about the worries and frustrations of everyday life, such as employment, finances, or relationships
- Be in control
- Increase confidence and decrease insecurities, as they stop caring what others thinks as their personal self-worth may come back stronger after the flow experience
- Experience a sense of time that is completely lost
긍정심리학, 번영, 최적 경험 분야를 결합함으로써 의학 및 보건 전문교육자는 학생들이 역경을 극복하는 데 도움을 줄 수 있습니다. 아래는 교육자들이 힘든 학생들을 성공하고 번영하도록 멘토링, 코칭 및 조언하는 데 도움이 되는 팁입니다. 힘든 학습자에게 다음 행동을 취할 것을 권장해보세요:
Combining the fields of positive psychology, flourishing, and optimal experience enables medical and health professions educators to help students cope with setbacks. Below are tips that can help educators mentor, coach, and advise struggling students to succeed and flourish. Remind the struggling learner to embrace these behaviors:
1. 의미 찾기: 역경은 중요한 의미 있는 목적과 교훈을 동반합니다.
2. 역경은 일시적인 것입니다: 영원히 지속되지 않을 것입니다.
3. 휴식을 취하고 자신을 대접하세요: 자신의 기쁨을 만들어보세요.
4. 역경으로부터 배우세요: 문제를 극복하기 위해 노력하세요.
5. 감사를 장려하세요: 행복을 증가시킵니다.
6. 긍정적으로 유지하세요: 역경으로부터 무언가 좋은 것이 올 수 있다는 것을 인식하세요.
7. 외부 소음을 차단하세요: 부정적인 것을 제한하고 낙관적으로 유지하세요.
8. 받아들이세요: 바꿀 수 없는 것은 그냥 놓아주세요.
9. 계속 나아가세요: 삶은 계속됩니다.
- Find the meaning: Setbacks come with an important meaningful purpose and lesson
- Setbacks are temporary: It will not last forever
- Take breaks and treat yourself: Create your own joy
- Learn from setbacks: Do something about it instead of dwelling on it
- Encourage gratitude: It improves happiness
- Stay positive: Recognize that something good can come from a setback
- Tune it out: Limit negativity and remain optimistic
- Accept it: If you cannot change it, let it go
- Just keep going: Life will continue
학습자의 도전은 학년 말에 이르는 이 시기에 급격할 수 있지만, 긍정심리학, 최적 경험, 플로우에서 전략을 구축하여 학습자들이 번영하고 웰빙을 누릴 수 있도록 학습 멘토링, 코칭 및 조언 실천에 도움이 될 수 있습니다. 이는 학생들이 학업적 전환 시기 전과 중에 번영할 수 있도록 돕습니다.
While learner challenges can be acute at this time of the academic year, building in strategies from positive psychology, optimal experience, and flow into academic mentoring, coaching, and advising practices can foster student flourishing and well-being. This can help students thrive prior to and during times of academic transition.
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