"사회에서 [권력이 적은 사람]이 [권력의 불평등]을 [수용하고, 그것을 정상으로 여기는 정도]"
권력 거리를 지각하고 받아들이는 것에 [민감한 학생들]은 그러한 [권력 거리를 위협하는 질문들을 보류할 가능성]이 더 높다. 튜토리얼 리더는 때때로 학생들로부터 질문과 도전을 기대하지만, 이는 [고 권력 거리 가치 체계]를 보유한 학생들에게는 특히나 어려운 요구로 여겨질 수 있다.
Hofstede’s (1984) cross-cultural analysis indicated that a number of East Asian cultures encourage acceptance of power distance, defined as “the extent to which the less powerful person in a society accepts inequal- ity in power and considers it as normal”(p. 390; see also Triandis & Gelfand, 1998). Students who are sensitized to perceive and accept power distance are more likely to withhold questions that threaten such power distance. Tutorial leaders sometimes expect questions and challenges from students, and this may set particularly difficult demands for students holding high power distance value systems.
출처: Tweed, R. G., & Lehman, D. R. (2002). Learning considered within a cultural context: Confucian and Socratic approaches. American Psychologist, 57(2), 89.
'내맘대로 의학교육 용어 사전' 카테고리의 다른 글
인증(Accreditation) (0) | 2022.12.16 |
---|---|
자기조절학습, 자기조절적 학습자 (0) | 2022.12.16 |
담론(Discourse) (0) | 2022.12.15 |
역량: 지식, 스킬, 태도(Competence: Knowledge, Skills, Attitudes) (0) | 2022.12.15 |
교수개발(Faculty Development) (0) | 2022.12.15 |